ماه آگاهی از دیابت : من جراحی کاهش وزنم را لغو کردم و به جای آن، از برنامه ی کم کربوهیدرات تبعیت نمودم

19نوامبر 2018 - با در نظر گرفتن چشم انداز جراحی کاهش وزن، استفان به رژیم غذایی کم کربوهیدرات رو آورد وده ماه بعد دیابت نوع 2 در او معکوس شد. استفان داستان خود را در سایت انجمن دیابت بریتانیا منتشر کرد تا نشان دهد که چگونه رژیم کم کربوهیدرات، به کاهش میزان قند خون و وزن او کمک کرده و از رفتن او به زیر تیغ جراحی جلوگیری نموده است.
دیابت نوع 2 در استفان 53 ساله از Hellingsjö در سوئد، در ژانویه ی سال 2012، تشخیص داده شد. مقدار هموگلوبین A1c او در زمان تشخیص برابر با 11.2 درصد و قند خون ناشتای او برابر با 19.6میلی مول بر لیتر بود، او در آن زمان 155 کیلوگرم وزن داشت.
پزشک برای استفان متفورمین تجویز نمود و او را برای جراحی بای پس معده به جراح معرفی کرد. با این حال، استفان با توجه به عوارض احتمالی جراحی، به جستجوی راه های دیگر بمنظور کاهش وزن و کاهش قند خون خود پرداخت.
او پیش از این، از یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات تبعیت کرده و موفقیت هایی را تجربه کرده بود، پس از مطالعه درباره ی رژیم غذایی کم کربوهیدرات در سایت دیابت بریتانیا و اطلاع از جزئیات بیشتری درباره ی این رژیم، تصمیم گرفت تا آن را دنبال کند،ده ماه بعد او در مسیر جدیدی قرار گرفت.
او گفت: من از یک رژیم غذایی با کربوهیدرات کم برای کمتر از 10 ماه، تبعیت کردم و دیابت نوع 2 در من برطرف شد و قند خون من مقدار قند خون یک فرد کاملا سالم رسید(باHbA1c 5.7 درصد و قند خون ناشتای 5.4 تا 5.6 میلی مول بر لیتر). من همچنین چندین کیلوگرم وزن کم کردم و این کار بدون مصرف هیچ گونه دارویی و تنها با تغییر شیوه زندگی انجام شد.
تقریبا 18 ماه بعد، مقدار HbA1c من بین 38 تا 39 میلی مول بر مول(حدود 5.7درصد) باقی ماند و نشانگرهای سلامتی من بهتر از سن 25 تا 30 سالگی من شد، من همچنین حدود 50 کیلوگرم وزن از دست دادم.
ما داستان های موفقیت آمیز افراد دیابتی مانند داستان استفان را از طریق این سایت به اشتراک می گذاریم، تا انگیزه ای برای شما بمنظور ایجاد تغییرات در شیوه ی زندگی ایجاد نماییم. برای مشارکت در ماه آگاهی از دیابت، کمپین هایی در حال اجرا هستند، و شما می توانید از صفحات رسانه های اجتماعی ما بازدید کنید و بدنبال هشتگ #StrongerTogether بگردید.

منبع:

https://www.diabetes.co.uk/news/2018/nov/diabetes-awareness-month-i-cancelled-weight-loss-surgery-and-went-low-carb-instead-98100346.html